Response to the “State of Emergency”, “ Specified Warning Prefectures" and "Governor's Request for Temporary Leave of Absence

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Response to the “State of Emergency”, “ Specified Warning Prefectures" and "Governor's Request for Temporary Leave of Absence

2020年05月11日

The "Crisis Management Stage" at Hokusei Gakuen University
May 7, 2020.
As responding to the extension of the period of “State of Emergency”, Hokusei Gakuen University has shifted up our Crisis Management Stage from Stage 2 (Limted – Medium) to Stage 3 (Limited – Large).
We regret that we have to make this restriction of our educational activities under this condition. We ask you for your continued understanding and cooperation to minimize the risk of infection from the new coronavirus and protect a safe and secure campus.

【Students are required not come to campus unless】
・You need to use computer room because you have difficulty attending online classes at home.
・When you purchase text books
※If you need to come to any offices for any other reasons, please contact the office in advance.
※Be sure to wear a face mask.
※You will be stopped at the entrance for the record.
※Do not go outside in case you have cold symptoms, fever above 37.5℃ or feeling of unwellness or malaise

【Office hour will be reduced 】
Weekdays 10:00-15:00
Office staff work in half a day shift.

【Spring semester classes】
All the courses will be given remotely.
Make up classes are scheduled on May 23, June 13 and July 11. Two more make up days will be added.
Classes may be brought back to in-classroom teaching when the situation improves, however, the number of students per class will be kept limited in order to avoid Three Cs.

【Visitors】
We ask people who are not directly associated with the university to refrain from visiting the campus.

以下日本語オリジナル
「緊急事態宣言」延⻑及び、北海道・札幌市の感染状況を受けての対応について
2020年05月07日

 新型コロナウイルス感染症拡大に伴い、政府よる全国の「緊急事態宣言」延⻑及び、北海道、札幌市の感染状況を踏まえて、全学危機管理委員会を開催し、本学の危機管理の段階を現状のステージ2(制限−中)からステージ3(制限−大)へと引き上げることを決定し、今後の対応を以下の通りとする事としました。
 北星学園大学における新型コロナウイルス感染拡大防止のための危機管理ステージ
 本学の教育活動の制限が大きくなることは残念ですが、本学に集う皆様の「生命」と「健康」を守り、感染を防止しつつ大学教育を実践していくために、ご理解とご協力をお願いいたします。

【学生の登校について】
 原則として学生の登校を禁止します。原則以外に登校が認められるケースは以下の通りです。
・自宅に遠隔授業の環境(PC、Wi-Fi等の環境)が整っていない場合の実習室の利用
・教科書販売
・その他、止むを得ない場合(履修関係、各種証明書、奨学金、授業料、学生相談など)は、担当課に事前連絡し許可を取ってください。
※止むを得ず登校する場合は、飛沫感染を防ぐために、必ずマスクを着用してください。受付で入構記録を残します。風邪の症状や37.5℃以上の発熱、体調不良や倦怠感があるときは登校を禁止します。

【教職員の出勤体制について】
 事務室は縮小勤務体制となります。

【前期授業について】
 前期授業期間は全て、非対面型授業(遠隔授業/オンライン授業を含む)になります。
補講については、統一補講日(5/23、6/13、7/11 の他に2日を追加し5回設定します)、なお、コロナウイルス感染状況の改善によっては、対面型授業に変更する可能性もありますが、その場合は教室での3密を避けなければならないため、履修科目の履修者数制限は継続します。

【学外者の入構ついて】
 全ての学外者の入構を禁止しています。